Pagina's

maandag 14 januari 2013

Productieve maandag!

Tot nog toe gaat het goed met het voornemen van deze maand: afmaken wat nog in de kast ligt...

Zo had deze korte broek een nieuw stiksel nodig, 5 minuten werk maar het lag al een jaar te wachten.
Manlief heeft weer een nieuwe zwembroek :-)


 Dit jasje had geen knopen meer. Met mijn prymtang maakte ik er 3 nieuwe knopen aan, een klusje van een paar minuten. Hopelijk kan de jongste hem dit voorjaar nog aan.



Dit bloesje mistte nog een knoopje. Snel een nieuwe aangezet. Hij vindt vast een nieuwe eigenaar.



De stoeltjes van de kinderen schreeuwden om nieuwe bekleding. De oude was verkleurd en niet meer schoon te krijgen.



Voor de nieuwe bekleding heb ik zoveel mogelijk hergebruikt. Ik haalde de bekleding voorzichtig uit elkaar met een  tornmesje. De achterkant kon nog prima een tweede ronde mee en ook de biaisband was nog goed. De oude voorkant en omslagen heb ik op de nieuwe stof gespeld en uitgeknipt. Hierna was het een kwestie van alles spelden en omnaaien en klaar waren de nieuwe stoeltjes!


Ik ga vrolijk door met mijn voornemen en zie de stapel gelukkig al wat slinken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten